باشگاه اسکی کوهستان هفت قله ایران با هدف به روز رسانی و توسعه ورزش اسکی کوهستان در بین علاقه مندان این ورزش دوره های آموزشی آکادمیک مقدماتی اسکی کوهستان را در استان فارس ، شهرستان سپیدان و در منطقه پیست اسکی پولاد کف برگزار نمود .
در این دوره که با ارائه مطالب بروز ورزش کوهنوردی ، اسکی کوهستان ، بهمن شناسی ، جستجو و نجات به طور کاملا مقدماتی برگزار گردید ، تعداد ۴ نفر از نمایندگان ورزشکاران شیراز ، یاسوج و حلال احمر حضور داشتند.
استعداد و شرایط مکان برگزاری دوره در منطقه پولاد کف بسیار مناسب ، هماهنگ و متنوع برای برگزاری دوره های آموزشی اسکی کوهستان با سطوح مختلف و همچنین دیگر فعالیت های ورزشی میباشد .
با توجه به روش نوین آموزش باشگاه اسکی کوهستان هفت قله ایران دوره مقدماتی این ورزش بدون هیچ پیش نیازی برای علاقه مندان به #کوهنوردی_در_زمستان برگزار میگردد، حتی ” بدون کمترین آشنایی با ورزش اسکی ” از این طریق علاقه مندان به بهترین نحو با کلیه سبک های این رشته آشنا شده و بعد از دوره به تهیه تجهیزات مناسب و انجام تمرینات تخصصی و مورد نیاز هر نفر می‌پردازند. ( برف_یخ ، بهمن شناسی، نقشه خوانی، GPS، پزشکی کوهستان، هواشناسی و اسکی) تا در دوره پیشرفته اسکی کوهستان با کلیه تکنیک ها و تجهیزات پیشرفته آشنا شده تا بتوانند در تمام صعود های زمستانه با استفاده از اسکی کوهستان کسب تجربه نمایند .
دوره آموزشی مقدماتی اسکی کوهستان در مدت ۳ روز (شامل : ۷ ساعت تئوری و ۱۵ ساعت عملی)
دوره آموزشی پیشرفته اسکی کوهستان در مدت ۴ روز (شامل : ۱۰ ساعت تئوری و ۲۵ ساعت عملی)
با استفاده از جدید ترین تجهیزات و ابزار های استاندارد آموزشی توسط باشگاه اسکی کوهستان هفت قله ایران برگزار میگردد.
با سپاس فراوان از تمام هماهنگی های مدیریت محترم مجموعه اقامتی ، فرهنگی و ورزشی پیست اسکی پولاد کف